John van der Kwaak (56) is ruim 37 jaar vaste klant bij Bever Autoaanpassingen. Dan praat je over een duurzame klantenrelatie. En deze duurzaamheid heeft een reden. Die John graag uitlegt.

RvHfoto_2023-04-07-SM-MA-John-van-der-Kwaak_6546 John: “Die auto rijdt echt he-le-maal te gek!” Foto: Richard van Herwaarden.

Als jochie van 11 had John één grote droom: piloot worden. Na zijn vwo-diploma en diverse voorrondes bij de Rijksluchtvaartschool, behoorde hij tot de elf uitverkorenen die geselecteerd waren uit twaalfhonderd(!) aanmeldingen. De spreekwoordelijke ‘startbaan’ naar een pilotencarrière lag voor hem open. Lag, want in 1984 werd er een tumor in zijn hoofd ontdekt. Uiteindelijk zou hij daarvan genezen, maar door de operatie bestond de restschade uit een hoge dwarslaesie. Weg pilotenbestaan. Nu is John niet de man die zich zonder slag of stoot neerlegt bij een ‘vleugellam’ bestaan. Hij had naast het vliegen ook nog een andere grote logistieke liefde: auto’s.

Oud DAFje

John: “In het revalidatiecentrum kwam regelmatig een man van het CBR langs. En iedere keer dat ik ‘m zag, sprak ik hem aan. Want ik wilde per se weer auto gaan rijden. En ik wist dat het revalidatiecentrum ergens nog een oud aangepast DAFje had staan, waarin ze ooit autorijles gaven. Uiteindelijk kon ik in die DAF rijles krijgen en heb ik mijn rijbewijs gehaald. Nu had mijn vader mij op mijn 13de jaar beloofd dat als ik voor mijn 18de niet zou roken en drinken, hij de helft van mijn auto zou betalen. Dus na het behalen van mijn rijbewijs, leek me dat het uitgelezen moment om die belofte eens te gaan verzilveren. Het werd een BMW 323i. En wat betreft de aanpassingen kwam ik al heel snel bij Bever uit.

RvHfoto_2023-04-07-SM-MA-John-van-der-Kwaak_6760 Foto: Richard van Herwaarden.

Sneller

Terwijl ik in 1985 nog in het revalidatiecentrum zat, werd mijn BMW aangepast met handgas, handbediende rem, een knop aan het stuurwiel en een rolstoelliftje. Ik kon dus bij wijze van spreken sneller in een auto van het revalidatiecentrum naar huis rijden, dan dat ik in het revalidatiecentrum mijn broek aan kon trekken." Als kwaliteit eenmaal bewezen is, ontpopt John zich als een hondstrouwe klant. Dat geldt niet alleen voor Bever, maar ook voor Duitse automerken. Zo versleet hij de nodige BMW’s, maakte hij een klein uitstapje naar een Mini Cooper, om uiteindelijk in een Mercedes station zijn huidige auto te vinden. Bij al zijn autokeuzes hanteert hij zijn eigen stelregel, en die luidt: “Uiterlijk en rijgedrag hebben voor mij de eerste prioriteit, dan pas de aanpassingen. "Dat is de reden dat je John niet snel in een regulier busje zal aantreffen, hoewel hij daar beslist niet op neerkijkt.

RvHfoto_2023-04-07-SM-MA-John-van-der-Kwaak_6669 Foto: Richard van Herwaarden.

Te gek

“In 2011 heb ik mijn huidige auto gekocht,” vertelt John. "Dat is een Mercedes C-klasse station. Die auto rijdt echt he-le-maal te gek! Ook de kleurencombinatie is heel uniek. Dus met deze auto ga ik héél lang doen. En uiteraard heeft Bever weer alle aanpassingen gedaan, zoals een perfect werkende robotlift, waarmee mijn rolstoel via de achterklep de auto inkomt." Maar er is meer dat het langdurige klantencontact verklaart. John: “Via Bever heb ik allerlei cursussen gevolgd, variërend van behendigheid tot een antislipcursus. En ik heb zelfs een keer mogen racen op het circuit van Zandvoort. Dat zijn mooie herinneringen. Ook vind ik het heel leuk om mee te denken op het punt van aanpassingen. Dus als ik naar een beurs ga, dan is mijn eerste ‘pitstop’ qua koffie meestal de Bever-stand. Dat alles bij elkaar schept natuurlijk een band van schokbeton.”

Deze pagina wordt u aangeboden door Bever Autoaanpassingen. www.beverautoaanpassingen.nl

Altijd op de hoogte blijven?