Unilever heeft donderdag verschillende toezeggingen en acties gelanceerd om kansen te creëren aan de hand van inclusiviteit. Het bedrijf wil hiermee mensen voorbereiden op de toekomst van werk en de levensstandaard in zijn waardeketen verhogen.
Om meer inclusiviteit te bereiken zegt Unilever toe om tegen 2025 jaarlijks 2 miljard euro uitgeven aan leveranciers die beheerd worden door mensen uit ondervertegenwoordigde groepen. De levensmiddelengigant wil daarnaast meer advertenties met mensen uit verschillende groepen.
Kansen creëren
Unilever wil kansen creëren voor het personeel door meer focus te leggen op managementfuncties voor vrouwen, mensen met een handicap, mensen uit de LGBTQI+ gemeenschap en etnische minderheden. Het bedrijf benadrukt wel er trots op te zijn een gelijk vrouw-man percentage in managementfuncties wereldwijd te hebben.
Gelijkheid in marketing
In Nederland is de multinational verder partner van het Dutch Marketing Diversity Foundation om binnen de marketingindustrie te zorgen voor gelijkheid, diversiteit, inclusie en antiracisme. Ook is het partner van Refugee Talent Hub, dat vluchtelingen aan stages helpt. Binnen het bedrijf zijn er de Interchangeable Holidays en de Gender Transition Policy. Dit zorgt ervoor dat het personeel verlof voor feestdagen kan wisselen, bijvoorbeeld nieuwjaar voor Chinees nieuwjaar, en extra verlofopties voor personeel dat besluit een geslachtsverandering te ondergaan.
(Bron: Levensmiddelenkrant/Unilever)