Fonds Gehandicaptensport start campagne met PowerTalk en PowerTik

Dave Kengen (links) en Jetze Plat. Foto via Fonds Gehandicaptensport.

Fonds Gehandicaptensport start een nieuwe campagne: PowerTalk/PowerTik, waarbij ‘Tik’ Tikkie betekent. Het is volgens het fonds voor het tweede achtereenvolgende jaar dat het voor een enorme uitdaging staat, want: “Langs de deuren gaan om te collecteren zit er voor de meeste van de collectanten niet in en daarom gaan we de hele maand april campagne voeren. Dus niet langs de deur, maar vooral online.” Op de site van het fonds worden mensen uitgenodigd een eigen, digitale, collectebus aan te maken.

“Collecteren kan niet terwijl door huidige beperkingen nog meer gehandicapte sporters afhankelijk zijn van anderen om te kunnen sporten.”

PowerTalk
Vijf sporters van Fonds Gehandicaptensport delen in vier PowerTalks wat sport voor hen persoonlijk betekent en wat het hen heeft gebracht. Het doel van PowerTalk is om zowel de 1.000.000 potentiële sporters te inspireren met sport, als ook hun directe omgeving en sportliefhebbers met een hart voor inclusie.

De sporters die de aandacht krijgen in deze campagne zijn Fleur Jong, Jetze Plat, Dave Kengen, Bilal en Brahim. Ze willen zich samen sterk maken voor alle collega-sporters met een handicap. Zo laten ze weten dat veel van de sporters met een handicap niet op eigen kracht kunnen sporten, helemaal door alle huidige beperkingen zijn ze nog meer afhankelijk van anderen. “Zij kunnen niet zonder onze en jullie support.” In de PowerTalks worden de sporters geïnterviewd door presentatrice Eva Eikhout.

Fleur Jong. Foto via Fonds Gehandicaptensport.

PowerTik
Via PowerTik kunnen Nederlanders zich inzetten voor meer inclusie in de sport aan de hand van een donatie. Deze donaties worden, volledig coronaproof, gedaan via digitale collectebussen. Als sportclubs kun je deze zelf aanmaken om je eigen achterban te bereiken. Je kunt ook individueel een PowerTik doen, buiten een digitale collectebus om.

Ga naar PowerTik.nl om een collectebus aan te maken of een Tikkie te sturen.

Opbrengst gedeeld
Na april wordt de totale opbrengst van de collectebussen verdeeld: 50% gaat naar Fonds Gehandicaptensport en de andere helft gaat naar de sportclub zelf – als deze óf al G-sport aanbiedt óf de ambitie heeft dit in de toekomst te gaan doen. Nike Boor, directeur Fonds Gehandicaptensport, vertelt over de actie: “Met PowerTalk/PowerTik vormen wij straks als sport samen één PowerTeam. En de club én inclusie zijn de winnaars. Zodat we straks als het weer kan, samen zorgen dat de 1.000.000 (potentiële) leden kunnen sporten en niet langs de zijlijn staan en ook sporten met een handicap straks de normaalste zaak van de wereld is.”

Nieuw logo
De online collectecampagne gaat gepaard met de introductie van het nieuwe logo van Fonds Gehandicaptensport. Een logo waarmee het fonds positiviteit en plezier wil uitstralen.

Bekijk hier de PowerTalks, allereerst Jetze Plat:

Fleur Jong:

Dave Kengen:

Bilal & Brahim:

(Bron: Adformatie/Clubbase)

Geef een reactie