Een passagier aan boord van een Jetstar-vlucht heeft zichzelf al kruipend uit het toestel moeten werken nadat het personeel geweigerd zou hebben een speciale rolstoel voor het smalle gangpad aan te bieden. De Australische kon alleen tegen betaling zo'n rolstoel krijgen. Ze weigerde dit, omdat ze nog nooit hiervoor heeft hoeven te betalen. Dat meldt Luchtvaartnieuws.nl.

De vrouw was onderweg van Townsville naar Thailand toen op haar laatste overstap in Singapore het incident plaatsvond. Ze vroeg om een gangpadrolstoel om zo het vliegtuig te verlaten en haar laatste overstap naar Bangkok te halen. Omdat de Australische hiervoor weigerde te betalen, en haar vriendin haar niet kon tillen, kroop ze zelf maar naar de uitgang.

Excuses

Op Facebook deelde ze haar ongenoegen, waarna Jetstar haar excuses aanbood en de vliegtickets werden terugbetaald, zo meldt het Nieuwsblad. 7News Australia meldt dat een woordvoerder van Jetstar in een aanvullende reactie zegt: "Een miscommunicatie heeft geresulteerd in de vertraging van een beschikbare rolstoel bij de aankomstgate. Op geen enkel moment werd een gangpadrolstoel achtergehouden vanwege het feit dat hiervoor betaald zou moeten worden."

(Bron: Luchtvaartnieuws.nl)

Altijd op de hoogte blijven?