Meldpunt Ieder(in) voor zorgvragen en -klachten opent 6 januari

11 december 2019 - Redactie Support Magazine

Op 6 januari 2020 opent Ieder(in) haar nieuwe meldpunt. Heb je een vraag over zorg of ondersteuning? Stuit je op problemen bij het aanvragen van voorzieningen voor thuis, op school of op het werk? Of heb je andere problemen die te maken hebben met je beperking? Neem vanaf 6 januari 2020 contact op met het Meldpunt van Ieder(in).

Het telefoonnummer is 085 – 400 70 22. Je kunt het meldpunt ook mailen: meldpunt@iederin.nl.

Openingstijden

  • Dinsdag: 09.00 – 12.00 uur en 13.00 – 16.00 uur
  • Donderdag: 09.00 – 12.00 uur en 13.00 – 16.00 uur
  • Vrijdag: 09.00 – 12.00 uur

Verder op weg helpen

De medewerkers van het Meldpunt Ieder(in) kunnen je verder op weg helpen met je vraag of probleem. Ze zijn goed op de hoogte van de wet- en regelgeving. Ze weten goed welke rechten je hebt (en welke niet) en bij welke instantie je moet aankloppen. Ook kunnen ze je advies geven over het indienen van een bezwaar of een klacht.

Belangrijke signalen

Ieder(in) registreert alle vragen en problemen die bij het meldpunt binnenkomen. Ze doen dat volgens de regels van de privacywet (kan ook anoniem). Knelpunten en problemen die mensen in het dagelijks leven tegenkomen, zijn voor ons belangrijke signalen. Deze signalen gebruikt Ieder(in) anoniem in hun lobby. Je kunt het meldpunt daarom ook bellen als je alleen iets wilt melden.

(Bron: Iederin)

Altijd op de hoogte blijven?