Meldpunt Ieder(in) nu geopend

7 januari 2020 - Redactie Support Magazine

Heb je een vraag of probleem die te maken heeft met je beperking? Stuit je bijvoorbeeld op problemen bij je aanvraag van voorzieningen voor thuis, op school of op het werk? Of stuit je op een ander probleem dat je belemmert om gewoon als ieder ander mee te kunnen doen? Sinds gisteren kun je terecht bij het Meldpunt Ieder(in).

Het meldpunt van Ieder(in) is telefonisch bereikbaar op:

  • Dinsdag: 10.00 – 12.00 uur en 14.00 – 16.00 uur
  • Donderdag: 10.00 – 12.00 uur en 14.00 – 16.00 uur
  • Vrijdag: 10.00 – 12.00 uur

Het telefoonnummer is 085 – 400 70 22. Je kunt het meldpunt ook mailen: meldpunt@iederin.nl.

Let op: de openingstijden zijn gewijzigd in vergelijking met het eerdere nieuwsbericht. Per week is het meldpunt vijf uur minder lang geopend dan dat de bedoeling zou zijn.

Verder op weg helpen

De medewerkers van het Meldpunt Ieder(in) helpen je verder op weg. Ze zijn goed op de hoogte van de wet- en regelgeving. Ze weten goed welke rechten je hebt (en welke niet) en bij welke instantie je moet aankloppen. Ook kunnen ze je advies geven over het indienen van een bezwaar of een klacht.

Belangrijke signalen

Ieder(in) registreert alle vragen en problemen die bij het meldpunt binnenkomen: "We doen dat volgens de regels van de privacywet (kan ook anoniem). Knelpunten en problemen die mensen in het dagelijks leven tegenkomen, zijn voor ons belangrijke signalen. Deze signalen gebruiken wij anoniem in onze lobby. Je kunt het meldpunt daarom ook bellen als je alleen iets wilt melden."

Alle levensterreinen

Mensen met een beperking of chronische ziekte moeten kunnen rekenen op zorg en ondersteuning op maat en ze moeten vrij kunnen kiezen hoe ze willen wonen, leren, werken, reizen en recreëren. Het meldpunt van Ieder(in) staat daarom open voor vragen en signalen die te maken hebben met alle levensterreinen.

(Bron: Iederin)

Altijd op de hoogte blijven?